استاندار یزد :
استان يزد، يكي از دهليزهاي عمده ورود مواد مخدر به كشور به شمار مي رود
 
 
 
 
 
جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر به رياست استاندار يزد و با حضور جانشين ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور و جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي در محل سالن حميدياي استانداري تشكيل شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
محمدرضا فلاح زاده در اين جلسه با تشكر از همه اعضاي ستاد هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اقدامات مثبت اين شورا، منشا خير و بركت بسياري در جهت جلوگيري از گسترش توزيع مواد مخدر در كشور است كه جاي تقدير و تشكر دارد.


استاندار يزد با اشاره به برنامه هاي شورا به منظور مقابله با گسترش توزيع مواد مخدر و گرايش به مواد افيوني افزود: تهيه طرح فرهنگي به منظور آشنا كردن نوجوانان و جوانان به عواقب گرايش به مواد مخدر، تهيه طرح آموزشي براي آشنايي روحانيان و دانشجويان، تهيه طرحي به منظور درمان معتادين و طرح برخورد با اشرار و قاچاقچيان بخشي از برنامه هايي است كه توسط شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در دست پيگيري و انجام مي باشد.
 وي ادامه داد: جمع بندي خلاء هاي قانوني در اين رابطه و انتقال آن به مديريت كشور از ديگر برنامه هايي است كه از سوي اين شورا در دست اقدام مي باشد.
وي با بيان اين كه سال گذشته بيش از 40 تن مواد مخدر در استان كشف و ضبط شد افزود: از اين ميزان ، 32 تن توسط نيروي انتظامي، 8 تن توسط مامورين اداره اطلاعات و بخشي نيز توسط سپاه پاسداران صورت پذيرفته است.
همچنين در سال 86 در درگيري با اشرار 9 نفر از آنها به هلاكت رسيدند و يك نفر از نيروهاي نيروي انتظامي _ شهيد نعمتي زاده_ به در جه رفيع شهادت نايل آمد.

  

 

وي با اشاره به اين كه  استان يزد، يكي از دهليزهاي عمده ورود مواد مخدر به كشور به شمار مي رود خاطرنشان كرد: توسعه استعدادها اعم از نيرو و تجهيزات و تامين بودجه براي تحقق طرح هاي مذكور، از جمله درخواست هايي است كه از سوي استان مطرح مي باشد.
فلاح زاده در پايان با تشكر و قدرداني از خدمات اكبرشاهي، براي علي اكبريان، دبير جديد شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان آرزوي توفيق كرد.
جانشين ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور نيز در اين جلسه با تشكر و قدرداني از فعاليت هاي شوراي هماهنگي مبارزه مواد مخدر در استان يزد، به همسايگي كشور ايران با افغانستان به عنوان بزرگ ترين توليد كننده مواد افيوني در دنيا اشاره كرد و گفت: بر اساس آمار، در سال 2006 در كشور افغانستان بيش از 6100 تن مواد مخدر توليد شده كه اين ميزان در سال 2007 به بيش از 8200 تن افزايش يافته است. براساس پيش بيني ها، در سال 2008 توليد مواد افيوني در افغانستان از مرز 10000 تن نيز فراتر خواهد رفت.
جهاني با بيان اين كه مسير ايران، كوتاه ترين مسير ترانزيت مواد مخدر به اروپا محسوب مي شود ادامه داد: متاسفانه از زمان حضور آمريكا در افغانستان، توليد مواد مخدر نه تنها كاهش نيافته بلكه با افزايش ميزان توليد نيز همراه بوده است. وي افزود:آمريكايي كه در عرض سه هفته، توانايي سرنگوني حكومت افغاستان را دارد بي ترديد قادر به مقابله با رشد سرسام آور توليد مواد مخدر نيز مي باشد، اما با هدف ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي ايران، اين كانون عفونت را در كنار مرزهاي ايران ايجاد نموده و به منظور آسيب رساندن به جوانان ميهن اسلامي، آن را حفظ كرده و اجازه مي دهد تا گسترش يابد.
وي با بيان اين كه بايد با نگاهي عميق و با استفاده از همه استعدادهاي سخت افزاري و نرم افزاري با گسترش توليد، توزيع و گرايش به سمت اين مواد افيوني جلوگيري كرد اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر يك مبارزه استراتژيك طولاني، بادوام و همراه با تغييرات بسيار است، لذا بايد متناسب با نوع تهديد و شرايط زمان، استراتژي مقابله نيز دستخوش تغييرات شود.  جانشين ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور با تاكيد بر مبارزه قاطع و جدي با عرصه مواد مخدر ادامه داد: استان يزد از آنجا كه يكي از گذرگاه هاي مهم عبور مواد مخدر محسوب مي شود، نقش مهمي را در راه مبارزه با گسترش و عرضه مواد افيوني بر عهده دارد.
شايان ذكر است، در پايان اين مراسم ضمن تقدير از خدمات اكبرشاهي، دبير سابق شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، علي اكبريان رسما به عنوان دبير جديد اين شورا معرفي گرديد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا